torsdag 15 november 2012

Snabb update!

Imorse vid 9.30 ringde telefonen och jag fick bekräftat att jag skulle få hämta Elite under dagen! Vilken lycka! Så strax efter tio satte jag mig i bilen och började rulla, ca tre timmar senare svängde jag in på parkeringen vid gammelstads djursjukhus.

Lite spänd och lite nervös över vilken hundjag skulle möta satt jag och väntade otåligt inne på ett rum på att få träffa vår lilla kille. In kom en hund, men det tog flera sekunder innan jag insåg att det faktiskt var Elite som kom mot mig. Han hade en sond i nosen somvar tejpad upp mellan ögonen och över huvudet. För att han inte skulle dra ut den hade han en krage.

Bröstet var helt rakat och han hade två öppna sår, där dränen tidigare suttit, ungefär som en femkrona stora vardera som det rann rätt så mycket var ur. Alla fyra benen hade rakade fläckar där de tagit prover och haft kanyler. Till detta hade han gått ner en del i vikt, så man kände ryggraden ganska tydligt.

Det syns på vovven hur sjuk han varit och är.. Men trots det har han lyckats charma personalen på Gammelstad och även där finns det många som håller tummarna för att han ska bli bra.

Nu har vi en lång tids rehabilitering med sondmatning och sårvård, det kommer bli ett pussel att å ihop det med våra arbeten, men det får så lov att lösa sig!

Mer uppdateringar kommer kring Elites rehabilitering och hur hans hälsa utvecklar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar